Detox-rensediett

January 2, 2017

3 dager rensediett

I Bailine mener vi at ett kosthold ikke passer for alle. Vi hjelper deg med å finne det kostholdet som passer for deg, som du kan fortsette å leve med, og holde trivselsvekten din på. Som en start på en endret livsstil kan det likevel være lurt å starte med en rensediett. Vår er faring er at den normalt ikke er vanskelig å gjennomføre. Etter disse 3 dagene er du godt igang, vekten har gått litt ned, (noe som er veldig motiverende!) og maven vil også spørre om litt mindre mat etterpå.

Når du står opp

Drikk et stort glass varmt vann, tilsatt litt lime eller sitronjuice.

Før og etter hvert måltid: 

Drikk et stort glass vann før hvert måltid fordi det fyller opp, og et stort glass vann etter hvert måltid fordi det får maten til å svelle i magen.

Frokost:

- et glass appelsin- eller grapefruktjuice, ca 1 1/2 dl eller eventuelt ett egg. 

- en appelsin eller en hel grapefrukt. 

Kun en kopp koffeinfri kaffe eller te hvis ønskelig

Mellommål:

- ett glass grønnsakjuice, ca 1 1/2 dl.

- en porsjon frisk frukt, f.eks. pære, eple eller banan

Lunsj:

- en rå gulrot, en stor tomat, en stor salat eller en stk. agurk (kun ett valg) 

Kun en kopp koffeinfri kaffe eller te hvis ønskelig

Mellommål:

- ett glass grønnsakjuice, ca 1 1/2 dl

Middag: 

Bruk en pose grønnsaksuppe. Lag denne med dobbelt så mye vann som står oppgitt på posen. Fyll på med rikelig med egne oppskårne friske grønnsaker. Dette er middag til alle tre dagene.

Mellommål: 

- en salat blandet med terninger av tomat, slangeagurk, reddik, paprika, stangselleri e.l.

- eller en salat blandet av med finskåret kål, rødbeter, raspet løk, strimler av eple og hakket grønt.

Gulrot, sellerirot, reddik og persillerot kan også brukes.

Som smakstilsetnign kan du bruke sylteagurk, strimler av rød paprike, raspet pepperrot og hvitløk.

Kveldsmåltid:

- en porsjon frisk frukt, f.eks. eple, pære eller banan. Kun en kopp koffeinfri kaffe eller te hvis ønskelig.